Blog ADUN Bangi: Fatimah Zahrah binti Amiruddin Digigit Anjing Liar!

3. Fatimah Zahrah binti Amiruddin Digigit Anjing Liar!
Sumber: http://drshafie.blogspot.com/2011/10/hari-menziarah-simpati-dan-takziah.html



Pagi Isnin dua hari lepas Fatimah Zahrah (8) dihantar ke Sekolah Agama Bandar Seri Putera tidak jauh dari rumahnya. Sesudah ditinggalkan dalam kawasan Sekolah beliau diserang 6 ekor anjing liar yang menyelinap masuk ke kawasan Sekolah. Anjing-anjing ini biasa menyelongkar lebihan makanan di apartment tidak jauh dari Sekolah. Bila dikejar anjing Fatimah Zahrah terjatuh dan digigit dua ekor anjing liar dikedua belah betisnya. Selain dari itu beliau luka di belakang kerana terjatuh. Beliau segera diberi rawatan dan segera dibawa ke HUKM, Cheras, tempat ibunya bekerja sebagai Doktor di HUKM. Semasa kami tiba Fatimah Zahrah agak ceria sambil menunjukkan tempat luka di kedua belah betisnya digigit anjing. Bila ditanya masih sakit, jawabnya, `Tidak.`. Bila ditanya kepada ayahnya yang sama menunggu Fatimah, kemungkinan anjing membawa kuman berbahaya, ``Dr. beri perhatian dengan menyuntik dose yang agak tinggi, bagi mengelak kemungkinan anjing membawa kuman yang berbahaya. Kami berbincang dan berharap pihk Sekolah dapat beri perhatian lebih dari segi keselamatan. Menurut En. Amiruddin, ``Jaga Sekolah hanya bertugas waktu malam, dan tidak waktu siang. Pihak Sekolah perlu memberi pengawasan bagi keselamatn murid-murid waktu siang.

Sementara itu, Ahli MPKj di sini Tuan Haji Mazwan Johar yang telah dibuat aduan mengenai kejadian, telah meminta Unit Anjing Liar MPKj bertindak menangkap anjing liar berkenaan. Respond segera diberi oleh pihak MPKj.

Agak lucu pihak MPKj menghantar tiga Trak dengan pekerja-pekerja untuk menangkap anjing liar tersebut. Setelah berjam beroperasi akhirnya hanya seekor anjing dapat ditangkap. Bersama tiga trak dan pekerja-pekerja membawa anjing ini untuk dilupuskan.

Walau apa pun kita ucap tahniah di atas respond segera diberi oleh MPKj. Usaha hendaklah terus dilakukan bagi membasmi ancaman anjing liar kepada penduduk, terutama bagi anak-anak Sekolah.